Onnistunut messusuunnittelu aloitetaan ajoissa!
Tapahtuma- ja messusuunnittelu kannattaa aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Hyvä suunnittelu onkin palveluidemme ydin! Sen avulla saavutetaan asiakkaan viestiä ja brändiä tukeva kokonaisuus.
Inspiroidumme asiakkaidemme tarpeista ja täytämme ne luovalla ja määrätietoisella otteella.
Messuille ilmoittautuessa kannattaa pohtia:
– Miksi messuille ollaan menossa?
– Keitä siellä pyritään tavoittamaan?
– Mikä on pääviestinne messuilla?
– Mitä tarvitaan tämän viestin jakamisessa?
– Millaisella budjetilla messuille ollaan osallistumassa
Kun nämä asiat ovat selvillä, voidaan messusuunnitelmassa edetä. Me autamme sinua jouhevan suunnitelman tekemisessä ja sen käytännön toteutuksessa. Asiantuntijamme visioi kanssasi parhaiten toiveitasi vastaavan osaston ja tarvittavat lisäpalvelut. Voit jättää kaiken meidän huoleksemme!
Suunnittelijamme laatii ideoiden pohjalta osaston 3D-kuvat ja projektipäällikkömme kustannusarvion. Nimetty projektipäällikkö auttaa kaikissa messuihin liittyvissä kysymyksissä ja koordinoi kaikki tarvittavat asiat niin, että asiakkaanamme sinulla on yksi nimetty yhteyshenkilö yrityksessämme. Näin sinulla on aina osaava käsipari tavoitettavissasi.
Näin messusuunnitteluprosessi etenee:
- Asiantuntijamme visioi kanssasi parhaiten toiveitasi vastaavan messuosaston ja tarvittavat lisäpalvelut. Voit jättää kaiken meidän huoleksemme!
- Suunnittelijamme laatii ideoiden pohjalta osaston 3D-kuvat ja projektipäällikkömme kustannusarvion.
- Nimetty projektipäällikkö auttaa kaikissa messuihin liittyvissä kysymyksissä ja koordinoi kaikki tarvittavat asiat. Asiakkaanamme sinulla on yksi nimetty yhteyshenkilö yrityksessämme.
Rakennamme laadukkaat messuosastot
Laadukas työnjälki on tavaramerkkimme, joten messuosaston rakentaminen sujuu tuotantotiimiltämme kokemuksella ja ammattitaidolla.
Vahva käsityö- ja rakennusosaaminen sekä erinomaiset tuotantotilat mahdollistavat haasteellisimpienkin tilojen ja kalusteiden valmistuksen.
Laadimme messuosastoistamme rakennepiirustukset, joiden avulla voimme varmistaa rakenteiden turvallisuuden ja soveltuvuuden käyttötarkoitukseensa.
Valmistelemme ja pakkaamme rakenteet tuotantotiloissamme, joten messujen rakennusaikana pääsemme heti tehokkaasti osaston kasaamiseen.
3D-esimerkkejä messuosastoista
Messuosastojen hintaesimerkit
Pieni messuosasto
Esimerkkiosastoon kuuluu messumatto, kalustemaalatut seinät, kuvatulosteet, varsivalot yleisvalaistukseen, logot sekä esittelytiski.
alle 12 m2
2 500 – 5 000 euroa
Suuri messuosasto
Esimerkkiosastoon kuuluu korotetun lattian lisäksi seinärakenteet, esittelytiski, varastotilat, korkeanäkyvyyselementit, trussivalaistus kohdevalaisimilla sekä näytöt.
25-80 m2
10 000 – 30 000 eur
Keskikokoinen messuosasto
Esimerkkiosastoon kuuluu vinyylimatto, valaistut kuvatulosteet, pergola-tyypppinen kattorakenne valaisimineen, räätälöity tuotetaso sekä baarituolit.
12-25 m2
5 000 – 10 000 eur
Erittäin suuri messuosasto
Esimerkkiosastoon kuuluu korotetun laminaattilattian lisäksi seinärakenteet, neuvottelutilat, osaston kokoinen spottivalaistus trussista, ylänäkyvyyselementit, videoseinä, räätälöidyt sähköistetyt tuotekorokkeet, asiakastiski ja osastoaktiviteetti.
yli 80 m2
yli 30 000 eur
Asiakkaamme kertovat
Olemme tyytyväisinä käyttäneet jo vuosia Fair Factorya meidän messuosastomme suunnittelijana sekä rakentajana.
He myös toteuttivat Skaalan ensimmäisen Show Roomin ja jatkoa seuraa…
Antti Hautapakka, Myynti- ja Markkinointijohtaja, Skaala IFN Oy
Olemme Nooassa äärettömän kiitollisia että hoiditte meidän tilamuutosprojektin. Palvelitte meitä nopeasti, ratkaisukeskeisesti, tehokkaasti ja asiantuntevasti. Uusien tilojen suunnittelu ja toteutus oli kanssanne myös äärettömän hauskaa! Olemme jopa vähän epäuskoisia kun homma valmistui korkealla laadulla ja etuajassa.”
Reetta Tuomala, Nooa Säästöpankki
Kaunis kiitos, että olette aina valmiita jakamaan teidän ammattitaitoa, osaamista ja ajatuksia! Paljon on yhdessä töitä tehty ja arvostamme suuresti sitä, että aina löytyy ratkaisut sekä uusia luovia ideoita toteutettavaksi!
Kati Rigopoulos, Sokos Hotels
Lue lisää
Mitä messuille ilmoittautuessa kannattaa pohtia?
Onnistuneen messuosaston suunnittelu alkaa määrittämällä lähtökohdat: miksi messuille ollaan menossa ja keitä siellä pyritään tavoittamaan? Mikä on pääviestinne messuilla? Millaisella budjetilla messuille ollaan osallistumassa? Vasta kun nämä pohjatiedot on määritelty kannattaa miettiä tavoiteita ja toiminnallisuuksia.
Mitä messusuunnitteluun kuuluu?
Messusuunnittelun laajuus määritellään yhdessä tilaajan kanssa. Suunnittelu sisältää yleensä aloituspalaverin, jossa käydään läpi lähtökohdat, tavoitteet ja tarpeet. Tämän jälkeen siirrytään suunnitteluun, jonka tuloksena asiakkaalle esitellään valmis ehdotus 3D- ja pohjakuvina, sekä näiden pohjalta laskettu kustannusarvio. Suunnittelumme sisältää yhdet muutoskuvat. Suunnittelu jatkuu teknisenä suunnitteluna, jossa tuotetaan rakenne-, mitta- ja työkuvat tuotannolle. Graafista suunnittelua tarvitaan painoaineistojen valmistuksessa.
Suunnittelu voi sisältää myös muita osa-alueita, kuten aktivointien, kutsujen, asujen, somistusten ja vaikka av-esitysten suunnittelua.
Mitä messuosaston tuotantoon kuuluu?
Yleisesti tuotantoon sisältyy ammattitaitoisen projektipäällikön vetämänä osaston suunnittelu, valmistelut, rakennus, purku ja kuljetukset. Laadukkaasti toimiva palveluntarjoaja tekee aina eritellyn tarjouksen, ja näin tilaajalle syntyy selkeä kuva projektin sisällöstä.